۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱

آتش جنگلهای «شلم» ایلام خاموش نشده است/درخواست کمک از مردم

آتش جنگلهای «شلم» ایلام خاموش نشده است/درخواست کمک از مردم

ایلام- با وجود اینکه آتش سوزی در جنگلهای شلم در شهر ایلام شب گذشته آغاز شده و بعد از چند ساعت مهار شد اما این آتش دوباره شعله ور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که آتش سوزی شب گذشته منطقه شلم ایلام را در برگرفته بود و بعد از ساعتها با همکاری مردم و نهادهای مختلف خاموش شد، اما آثار به جا مانده از آتش دوباره در منطقه شعله ور شده است.

مدیریت بحران استانداری ایلام در پی شعله ور شدن آتش سوزی جنگلهای شلم ایلام، از مردم و نهادها برای خاموش و مهار آتش سوزی درخواست کمک کرده است.

بر این اساس افراد و نهادهایی که تمایل به شرکت در مهار آتش سوزی منطقه شلم دارند باید به فرودگاه شهدای ایلام مراجعه کنند.

بالگرد هلال احمر بعد از ساعتها پس از شلعه ور شدن آتش جنگلهای شلم در منطقه حاضر شده و کار جابجایی نیرو برای مهار آتش در منطقه را انجام می دهد.

نهادهای مختلف اجرایی اعم از بسیج، سپاه، منابع طبیعی، شهرداری، هلال احمر و ...در منطقه مستقر شده اند و مشغول خاموش کردن آتش در جنگلهای شلم هستند.

گفته می شود که تاکنون به بیش از ۳۰ هکتار از جنگلهای شلم خسارت وارد شده و گونه های مختلف گیاهی، درختی و جانوری زیادی از بین رفته است و البته تیپ غالب این جنگل بیشتر درختان بلوط هستند.

این منطقه جنگلی که نزدیک پارک تفریحی چغاسبز ایلام است، از ناهمواری و توپوگرافی سختی برخوردار است که گرمای هوا هم کار خاموش و مهار آتش را سخت کرده است.

خیرالله آذرکردار مدیر کل منابع طبیعی طبیعی استان ایلام نیز اعلام کرد: خسارتهای دقیق آتش سوزی طی روزهای آینده مشخص و اطلاع رسانی می شود و هم اکنون آتش در منطقه ادامه دارد.

وی بیان داشت: جلوگیری از وسعت آتش سوزی در کوه شلم و کبیرکوه نیازمند مساعدت و حضور مردم شریف شهرستان ایلام و سایر شهرستان ها است.

بنابراین گزارش در پی بی احتياطی عوامل انساني عصر ديروز حريق جنگل هاي چقاسبز را فرا گرفت كه دامنه آن به كوه شلم كشيده شد و آتش و دود آن بخش وسيعي از آسمان ايلام را در بر گرفت.

به رغم اینکه از لحظات ابتدايی گروه های امدادی، يگان حفاظت منابع طبيعی و محيط زيست، بسيج، شهرداری و آتش نشانی و نیروهای مردمی برای خاموش كردن آتش در محل حادثه حضور يافتند اما به دليل خشك بودن علف ها و وزش باد دامنه آتش بخشهایی از جنگل های زيبای شلم را طعمه خود كرد.

این آتش سوزی شب گذشته مهار شد ولی امروز نیز به دنبال وزش باد خاکستر موجود در منطقه دوباره شعله ور شد که به دنبال وقوع آتش سوزی مجدد همچنان عملیات اطفای حریق ادامه دارد.

کد خبر 2768310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha